Technologia

Jak stworzyć dobrą stronę internetową dla e-sklepu?

E-sklep

W dobie dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce nieustannie powstają nowe sklepy internetowe. Mnogość korzyści płynących z biznesu online zachęca wielu sprzedawców do tworzenia stron internetowych swoich sklepów. W tym artykule omawiamy, czym jest sklep internetowy, jak założyć własną witrynę i jakie korzyści płyną z posiadania własnego sklepu w Internecie. Zwłaszcza jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą, koniecznie zapoznaj się z poniższymi wskazówkami.

Sklep internetowy – co to jest?

Sklep internetowy to serwis umożliwiający sprzedawanie i kupowanie produktów oraz usług za pośrednictwem sieci. Może działać równolegle ze sklepem stacjonarnym lub też funkcjonować jedynie w Internecie. Klienci mogą przeglądać i kupować towary za pomocą specjalnej witryny, na której możliwe jest dokonywanie transakcji płatniczych. Wśród stale rosnącej konkurencji wygląd oraz jakość działania strony internetowej są niezwykle ważne w pozyskiwaniu i zatrzymywaniu klientów. Sklep internetowy daje ogromne możliwości rozwoju i funkcjonowania w jednym z najszybciej rozwijających się sektorów handlu.

Tworzenie stron www – sklep internetowy

Tworzenie stron WWW (w tym także sklepów internetowych) to wieloetapowy proces polegający na zapewnieniu użytkownikom jak najbardziej funkcjonalnego narzędzia umożliwiającego wykonywanie określonych działań. Istnieją różne sposoby na zaprojektowanie własnego e-sklepu, tak by każdy sprzedawca mógł dobrać formę witryny dopasowaną do swoich preferencji, potrzeb i możliwości.

Jak założyć stronę internetową sklepu?

Oto kroki, które trzeba podjąć, by założyć stronę internetową sklepu:

  • określ swój budżet i rozpisz dokładny biznesplan – ustalenie konkretnego budżetu na otwarcie e-sklepu pomoże wstępnie określić, czy skorzystasz z płatnych rozwiązań (np. konkretnego software’u), czy też lepiej będzie postawić na rozwiązania darmowe. Biznesplan pozwoli Ci natomiast systematycznie wdrażać kolejne kroki i lepiej wdrażać kolejne działania, zmniejszając przy tym ryzyko popełnienia błędów;
  • wybierz rodzaj oprogramowania – możesz skorzystać z opcji przygotowania sklepu internetowego specjalnie dla Twojej firmy lub zdecydować się na otwarcie go na jednej z gotowych platform. Druga opcja jest zdecydowanie tańsza, mniej pracochłonna i zalecana szczególnie młodym przedsiębiorstwom;
  • zaprojektuj wygląd sklepu internetowego – największe pole do popisu w projektowaniu wyglądu e-sklepu masz wtedy, gdy decydujesz się na przygotowanie witryny od podstaw. Jednak platformy e-commerce, na których znajdziesz ofertę tzw. sklepów abonamentowych, również oferują pewne możliwości personalizowania layoutu strony. Za pomocą dostępnych szablonów i gotowych elementów można więc stworzyć sklep internetowy, którego wygląd będzie odzwierciedlał charakter Twojej firmy;
  • zadbaj o płatności – sklep internetowy musi obsługiwać płatności internetowe. Zadbaj o różnorodne formy płatności, za pomocą których Twoi klienci uregulują należności za swoje zamówienia. Im więcej opcji, tym lepiej;
  • postaw na współpracę – wielu przedsiębiorcom wciąż wydaje się, że mogą wszystko zrobić sami. Ogrom obowiązków, szczególnie na początkowym etapie rozwoju sklepu internetowego, czasem jest jednak przytłaczający. Warto zainteresować się współpracą z firmą logistyczną, która zajmie się magazynowaniem towaru i realizacją zamówień – pozwoli to zaoszczędzić czas i pieniądze oraz usprawnić dostarczanie produktów do konsumentów;
  • przygotuj produkty i zacznij sprzedaż – jeśli strona sklepu wraz z systemami płatności jest już gotowa, pozostaje rozpocząć sprzedaż produktów i realizację zamówień;
  • zadbaj o marketing – w czasach tak ogromnej konkurencji i ciągle rozwijającego się sektora e-commerce Twój sklep zdecydowanie potrzebuje dobrego marketingu. Zadbaj o promocję, nie zapominając również o kanałach komunikacji w Internecie: mowa tu np. o mediach społecznościowych. Postaraj się przy tym zbudować aktywną społeczność stałych odbiorców oraz nieustannie docieraj do nowych grup potencjalnych klientów.

Cechy dobrych sklepów internetowych

Stworzenie sklepu internetowego wcale nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Prawdziwym wyzwaniem jest jednak utrzymanie jego efektywnego działania i nieustanne nadążanie za rozwijającą się branżą. Dobrze więc zapoznać się z cechami, które charakteryzują rzetelne sklepy internetowe. Należą do nich m.in. oryginalny pomysł na biznes, przejrzysty i intuicyjny interfejs strony, różnorodne formy płatności czy sprawna realizacja zamówień. Warto śledzić rynkowe trendy i wprowadzać zgodne z nimi produkty. Gdy klient trafi już na Twój sklep internetowy, bardzo istotne będzie to, by nie odstraszyła go nieczytelna czy też archaicznie wyglądająca witryna. Zadbaj o intuicyjną, dobrze działającą wyszukiwarkę produktów oraz przejrzystość strony. Przy finalizacji zamówienia nie pozwól, by klient w ostatniej chwili zrezygnował z zakupu. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy na etapie finalizowania transakcji okaże się, że płatności, które zapewnia Twój sklep, nie spełniają oczekiwań konsumenta. Zapewnij więc dostęp nie tylko do szybkich tradycyjnych przelewów, ale też BLIK-a, portfela internetowego czy płatności przy odbiorze. Podobnie z formami wysyłki – ich wachlarz również powinien być szeroki. Uwzględnij zarówno doręczenie na adres, jak też do punktów odbioru. Ponadto jedną z kwestii kluczowych będzie sprawna realizacja zamówień. Doręczane produkty powinny być zgodne z opisem ze strony internetowej i charakteryzować się wysoką jakością. Konsument powinien mieć także możliwość łatwego zwrotu i wymiany towaru.

Wysoka jakość sklepu internetowego powinna być priorytetem każdego początkującego – i nie tylko! – przedsiębiorcy. Tylko porządne i dopracowane strony internetowe mają szansę na osiągnięcie satysfakcjonujących wyników. Jeśli chcesz zaistnieć w branży e-commerce, przyłóż odpowiednią wagę do każdego elementu podczas projektowania sklepu internetowego, zadbaj o jakość produktów, nie pomijając także marketingu. Zdobywanie nowych klientów i zadowolenie obecnych to niezwykle ważne czynniki, o które powinieneś troszczyć się na bieżąco.

Zalety sklepów internetowych

Strona internetowa sklepu internetowego niesie szereg zalet zarówno dla konsumentów, jak i sprzedawców. Umożliwia robienie zakupów przez całą dobę i z dowolnego miejsca na świecie. Konsumenci mogą porównywać ceny z różnych sklepów i wyszukiwać najkorzystniejsze dla siebie oferty bez konieczności wychodzenia z domu. Sklep internetowy daje sprzedawcom możliwość dotarcia do właściwie nieograniczonej rzeszy konsumentów – nie tylko w kraju, ale i na świecie. Sklep w Internecie pozwala też zaoszczędzić pieniądze przeznaczane np. na wynajem lokalu na sklep stacjonarny i wyposażenie lokalu. W razie zamknięcia biznesu nie ograniczy Cię umowa z właścicielem lokalu. Ogólne koszty prowadzenia e-sklepu są zatem znacznie mniejsze. Jeśli przebywasz na urlopie, możesz powiadomić o tym swoich klientów, ale zamówienia cały czas będą obsługiwane. Opóźniona będzie jedynie wysyłka – mimo to nie stracisz swoich pieniędzy. Strona internetowa daje także możliwość sprzedawania produktów, które tworzysz w ramach hobby. Może to być np. rękodzieło, które byłoby trudno sprzedawać stacjonarnie. Dzięki temu, że produkty znajdują się w sklepie internetowym, szansa na ich dostrzeżenie przez potencjalnych nabywców jest znacznie większa.

Related posts
Technologia

Na co zwrócić uwagę, aby chronić prywatność w aplikacjach mobilnych?

Technologia

Jaką przewagę nad stronami internetowymi posiadają aplikacje mobilne?

Technologia

Bezpieczne zakupy w sieci – na co zwrócić uwagę?

Technologia

Jak sprawdzić, gdzie jest przesyłka?

Sign up for our Newsletter and
stay informed
[mc4wp_form id="14"]