Marketing

Zakupy internetowe bez rejestracji – czy to możliwe?

zakupy internetowe bez rejestracji

Podawanie wrażliwych danych osobowych na portalach internetowych sprawia wielu konsumentom dyskomfort, a właśnie tego często wymagają sprzedawcy od swoich klientów np. podczas zakładania konta użytkownika. Czy da się ominąć ten etap? Czy istnieją platformy, które umożliwiają złożenie zamówienia bez rejestracji i tworzenia profilu usługobiorcy na stałe?

Założenie konta – czy to konieczne?

Zakładanie konta na stronie internetowej jest zawsze obarczone ryzykiem. Zdarza się, że firma posiadająca swoją witrynę sieciową, nie posiada odpowiednich środków finansowych (lub wiedzy) na odpowiednie jej zabezpieczenie. Wtedy, gdy staje się ona obiektem cyberataku hakerów, wszystkie informacje, które posiada, trafiają w niepowołane ręce. Dlatego wielu klientów staje się podejrzliwa, gdy widzi ekran logowania.

Zakupy bez rejestracji są rozwiązaniem wygodniejszym jedynie dla osób, które nie przewidują w przyszłości ponownej potrzeby skorzystania z usług oferowanych przez wybranego sprzedawcę. Druga grupa konsumentów, odwiedzających witrynę kolejny raz, zmuszona jest ponownie wypełniać dane wysyłkowe. Etap ten można pominąć wyłącznie poprzez wcześniejszą rejestrację. Okazuje się, że zakupy bez zakładania konta są zazwyczaj utrudnione.

Zakładanie konta (rejestracja) nie jest więc wymogiem, ale bardzo często opcją wygodniejszą i przystępniejszą, za którą klienci płacą, niestety, ewentualnym ryzykiem związanym z wykradnięciem informacji z bazy danych, które są zbierane przez stronę internetową.

Jak wyglądają zakupy bez rejestracji?

Zamówienie produktów bez uprzedniego zalogowania się (rejestracji) wymaga podania za każdym razem tych samych informacji wysyłkowych. To oznacza, że użytkownik jest zmuszony przechodzić przez ten sam żmudny proces wypełniania formularza i odpowiedzi na pytania za każdym razem, gdy decyduje się na skorzystanie z usług sprzedawcy internetowego.

Na szczęście coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z niedogodności, na które skazani są klienci rezygnujący z założenia konta i zmieniają sposób funkcjonowania własnych stron oraz programów mobilnych. Wykorzystują w tym celu np. pliki cookies oraz automatyczne wypełnianie formularzy internetowych. Jest to metoda bezpieczniejsza i co bardzo ważne, nadal umożliwiająca szybkie złożenie zamówienia (zwłaszcza w połączeniu z płatnością BLIK).

Dlaczego klienci oczekują zakupów bez konieczności rejestracji

Klienci chcą robić zakupy bez rejestracji, dlatego że jest to metoda:

  • szybsza (jeżeli została dobrze zaimplementowana przez sprzedawcę) – wymaga jedynie wpisania najpotrzebniejszych danych, a potem uiszczenia płatności i to bez konieczności wypełniania formularzy np. dotyczących przystąpienia do programu lojalnościowego;
  • bezpieczniejsza – informacje nie są przechowywane na serwerze zewnętrznym, co oznacza, że jeżeli dojdzie do internetowego przestępstwa, to hakerzy nie zdobędą dostępu do haseł i loginów;
  • pozwalająca złożenie wygodnego zamówienia nawet poza własnym domem (np. gdy jest się na wakacjach) – to wygodna opcja zwłaszcza wtedy, gdy zakupy robi się dla innej osoby, a płatność można uiścić BLIK-iem.

Powodów istnieje dużo, a każdy człowiek ma swoje indywidualne, aby odmówić rejestracji. Niektórzy nie są w stanie zaufać technologii np. ze względu na nieprzyjemne sytuacje, które wydarzyły się już wcześniej, a jeszcze inni odczuwają po prostu dyskomfort za każdym razem, gdy nie wiedzą, w jaki sposób ich dane prywatne zostaną użyte. Wyraźnie widać, że zakupy bez rejestracji to dość postępujący trend, który z czasem może stać się pewnym standardem.

Related posts
Marketing

Budowanie lojalności klienta – skuteczne wskazówki

Marketing

Jaką formę dostawy najczęściej wybierają klienci sklepów internetowych?

Marketing

Black friday – jakie promocje zadowolą klientów?

Marketing

Specjalista ds. social mediów – czy potrzebujesz go w swoim biznesie online?

Sign up for our Newsletter and
stay informed
[mc4wp_form id="14"]