Marketing

Powody, dla których warto wprowadzać promocje

zwrot pieniędzy ze sklepu internetowego

Promocje w sklepach internetowych to okazje korzystne zarówno dla klientów, jak i sprzedawców. Konsumenci mogą nabyć taniej pożądane przedmioty, a sklep notuje dzięki temu wyższą sprzedaż i zwiększa sobie szanse na kolejne zakupy klientów. Dlaczego warto organizować akcje promocyjne?

Co to jest promocja?

Promocja to działanie prowadzone przez przedsiębiorstwo w określonym czasie. Ma to na celu zwiększenie ilości sprzedanego towaru i polepszenie rozpoznawalności marki. Ważnym elementem są obniżki, czyli zmniejszenie cen towarów w sklepie. Dzięki nim klient czuje się zachęcony do zakupów i nierzadko wybiera daną firmę spośród innych, nad których ofertami się zastanawiał.

Najpopularniejsze rodzaje akcji promocyjnych

Jednymi z popularniejszych akcji marketingowych są wyprzedaże. Można je organizować regularnie np. z powodu wprowadzania do sklepu nowej kolekcji ubrań czy kosmetyków. Akcje takie nazywa się wtedy wyprzedażami wiosennymi, zimowymi czy świątecznymi. Często można spotkać się z nimi np. po zakończonych świętach. Tuż po Halloween produkty z dyniami będą najtańsze, a po Bożym Narodzeniu ozdoby z Mikołajami będą mieć najatrakcyjniejsze ceny.

Bardzo lubianą przez klientów praktyką jest tzw. sprzedaż premiowa. Często w sklepach można spotkać oferty 2+1, 3+1, 1+1 itd. Oznacza to, że przy zakupie określonej liczby produktów dostaje się kolejny zupełnie za darmo. Zwykle promocja dotyczy konkretnej gamy produktów. Klient może np. kupić szampon, a odżywkę otrzymać w prezencie. Kiedy zamówi dwa opakowania kawy, to trzeci otrzyma zupełnie za darmo. Taki typ promocji można wprowadzić do każdego sklepu online.

Poza tym za ciekawą akcję promocyjną uznaje się również konkursy, które często można spotkać na profilach w mediach społecznościowych sklepów. Zwykle zasady polegają na tym, że użytkownik musi napisać komentarz pod konkretnym postem i udostępnić informację o zabawie na swoim profilu. Później organizatorzy wybierają laureatów, którzy otrzymują nowy produkt lub zestaw produktów danej firmy. Marketing tego typu mocno wpływa na popularyzację marki wśród klientów i pozwala na dotarcie do wielu nowych odbiorców. Dzieje się tak, ponieważ uczestnicy zapraszają do udziału także swoich znajomych.

Jaki wpływ mają promocje czasowe na zwiększenie sprzedaży?

Promocje czasowe mają bardzo duży wpływ na zwiększenie słupków sprzedaży. Kiedy klienci mają świadomość tego, że oferta niedługo wygaśnie, znacznie szybciej dają się skusić promocji. Czasami na stronach internetowych na banerze informującym o obniżkach cen można zobaczyć zegar odliczający, ile jeszcze zostało do końca wyprzedaży. To mocno działa na wyobraźnię kupującego i sprawia, że czuje on, że powinien zdążyć z zakupem produktów.

Często dzieje się tak, że klient aktualnie nie ma potrzeby kupienia danego przedmiotu, ale mimo tego decyduje się na zakup. Presja czasu sprawia, że woli zrobić zapasy w atrakcyjnej cenie niż nabyć produkt w przyszłości za normalną stawkę. Właśnie dlatego zawsze warto wyraźnie informować konsumentów o tym, ile będzie trwała dana wyprzedaż. Jasność komunikacji to podstawa udanego marketingu.

Promocje ograniczone czasowo – reguła niedostępności

Reguła niedostępności to zasada, która mówi o tym, że klienci najbardziej chcą nabywać rzeczy, które nie są aktualnie dostępne lub bardzo trudno je kupić. Między innymi właśnie dlatego powstają niekiedy kolekcje limitowane różnych artykułów, a ich ceny są bardzo wysokie, szczególnie gdy towary zniknęły już z oficjalnych kanałów sprzedaży. W promocji produktów można wykorzystać tę metodę np. poprzez poinformowanie klienta o tym, że są to już ostatnie sztuki danego towaru i nigdy nie wróci on już do sprzedaży. Często podczas zakupów internetowych przy produkcie widać czerwony napis: Ostatnie sztuki! Niekiedy obok tego znajduje się nawet konkretna liczba, która tylko przyspiesza proces zakupowy konsumenta.

Działania promocyjne a media społecznościowe

W promocji sprzedaży sklepy internetowe powinny wykorzystywać profile w mediach społecznościowych. Kanały te znacznie zwiększają szanse na pozyskanie nowych klientów. Promowanie swoich działań za pośrednictwem social mediów sprawia, że firma jest nie tylko bardziej rozpoznawalna, ale także buduje swoją bazę odbiorców. Tworzenie angażujących treści w połączeniu z informacjami o promocjach to najlepszy sposób na nowoczesny i skuteczny marketing. Gdy planuje się promocję, warto wziąć pod uwagę bieżące trendy w social mediach i powoływać się m.in. na aktualne wydarzenia czy memy. Śmiała, kreatywna i niebanalna komunikacja pozwala na osiąganie doskonałych wyników sprzedażowych.

Jakie są jeszcze inne pomysły na zwiększenie sprzedaży?

Poza organizowaniem promocji cenowych można oferować konsumentom także darmową wysyłkę czy inne korzyści. Przy zakupie określonych produktów mogą oni otrzymywać np. prezent niespodziankę od sprzedawcy. Warto angażować się także w ruchy proekologiczne, ponieważ świadomość konsumencka cały czas rośnie i wiele osób celowo wybiera na swoje miejsca zakupów przedsiębiorstwa działające na rzecz planety. Liczą się ekologiczne opakowania, etyczne zachowania czy certyfikowane źródła oferowanych produktów.

Największe promocje na Black Friday i nie tylko

Warto wykorzystywać takie okazje jak Black Friday, aby zorganizować promocję w swoim sklepie. Z okazji różnych świąt czy okazji konsumenci chętniej robią zakupy, a sprzedawca ma okazję pozbyć się produktów zalegających na magazynie, aby móc wprowadzić nową kolekcję czy linię towarów. Podczas takich akcji konkurencja jest dość spora, więc zaleca się wtedy organizowanie największych przecen w roku.

Related posts
Marketing

Budowanie lojalności klienta – skuteczne wskazówki

Marketing

Jaką formę dostawy najczęściej wybierają klienci sklepów internetowych?

Marketing

Black friday – jakie promocje zadowolą klientów?

Marketing

Specjalista ds. social mediów – czy potrzebujesz go w swoim biznesie online?

Sign up for our Newsletter and
stay informed
[mc4wp_form id="14"]