Marketing

Specjalista ds. social mediów – czy potrzebujesz go w swoim biznesie online?

Media społecznościowe

O tym, że social media mają ogromny wpływ na promocję i rozwój biznesów internetowych, nikogo nie trzeba przekonywać. Niekiedy jednak działania reklamowe firm znacznie odbiegają od tego, jak powinien wyglądać skuteczny zakresie marketingu. Czy warto zatem zatrudnić specjalistę od mediów społecznościowych?

Czym zajmuje się specjalista ds. social media?

Specjalista ds. social media to osoba, której obowiązki wykraczają daleko poza samo wstawianie postów na profile w mediach społecznościowych firmy. Jednym z głównych celów realizowanych przez takiego pracownika jest kreowanie wizerunku marki w sieci i komunikacja z odbiorcami. Musi planować więc całą strategię zarządzania profilami i włączać w to działania z zakresu marketingu internetowego.

Ponadto obsługuje on narzędzia do monitorowania social media. Na ich podstawie raportuje efekty swoich działań. Zdaje relację z tego, do ilu osób docierają publikowane przez niego treści, a także jaki odsetek użytkowników podejmuje interakcje na profilach przedsiębiorstwa. Dzięki temu obserwuje, czy podejmowane działania przynoszą efekty i czy społeczność zgromadzona wokół profilu marki staje się coraz większa i bardziej zaangażowana.

Aby docierać do potencjalnych klientów, social media manager musi planować także publikacje płatnych reklam. Do jego obowiązków należy ich obmyślanie i sprawianie, aby reklamy były chwytliwe i skuteczne.

Social media manager – kto może nim zostać?

Social media manager to osoba, która musi mieć wiedzę z zakresu marketingu internetowego. Sama znajomość obsługi mediów społecznościowych to nie wszystko. Oczywiście, idealny kandydat zna każdy zakamarek Facebooka czy Instagrama i wie, jak obsługiwać profile firmowe. Powinien mieć lekkie pióro i być osobą kreatywną. Ceni się również doświadczenia związane z tworzeniem reklam i umiejętności dotyczące projektowania grafik.

Kandydat na specjalistę od mediów społecznościowych musi być osobą żądną zdobywania nowej wiedzy. Social media są tak dynamicznie rozwijającym się obszarem, że aby działać skutecznie, nie można ani na chwilę zostawać w tyle. Dobrze byłoby, gdyby osoba ta regularnie brała udział w szkoleniach i świadomie dysponowała zdobytą wiedzą.

Ninja od social mediów musi działać odpowiedzialnie i regularnie. Do jego obowiązków należy także odpisywanie na wiadomości użytkowników, dlatego minitorowanie skrzynki jest bardzo ważne. Jeśli ma on pisać z użytkownikami, to musi mieć wiedzę na temat firmy, dla której pracuje. Znajomość produktów i obycie ze strukturą organizacji jest bardzo istotne.

Twoja firma w social media

Kiedy potencjalni klienci szukają informacji o sklepie internetowym lub firmie świadczącej inne usługi, to najczęściej sięgają do ich profili w mediach społecznościowych. Facebook i Instagram to podstawowe przestrzenie działania dla sklepów e-commerce. Przedsiębiorstwa działające w innych zakresach zwykle reklamują się na portalu LinkedIn, który służy m.in. do poszukiwania partnerów biznesowych.

Social media manager musi dbać o to, aby na profilach firmy znajdowały się zawsze aktualne informacje. Poza tym wiadome kreowanie komunikacji marki i działania spełniające oczekiwania klientów skutkują pozyskiwaniem pozytywnych opinii, które można zaleźć np. na Facebooku. Dobre dobieranie skutecznych kanałów komunikacji to także ważna umiejętność.

Wiele zależy od kampanii reklamowych

Internet to ogromna przestrzeń do zdobywania nowych odbiorców, ale czasami wymaga skorzystania z takich narzędzi jak płatne reklamy. Do social media managera należy obowiązek skutecznego przeprowadzania kampanii. W poszczególnych aplikacjach może on wybierać, przez jaki czas będą pojawiać się banery, gdzie staną się widoczne, czy do ilu osób będą mogły dotrzeć. Kluczowe jest określenie grupy docelowej kampanii i prezentowanie reklam tam, gdzie zaglądają potencjalni klienci danej firmy.

Jak znaleźć idealnego social media ninja?

Aby znaleźć odpowiednią osobę na stanowisko social media managera, warto umieszczać ogłoszenia o pracę na portalach specjalizujących się w zakresie marketingu internetowego. W procesie rekrutacji można poprosić kandydatów o zaproponowanie np. kilku wpisów na social media firmy czy krótkiego planu strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Oczywiście, takie zadania powinny być płatne, a właściciel firmy nie może wykorzystywać ich jako prostego sposobu na dowiedzenie się, jak działać w przestrzeni internetowej.

Skuteczna sprzedaż w social mediach – nie tylko reklama na Facebooku

Wielu managerów ds. social media manager i mediów korzysta z bazy mailingowej. To nieco inny niż media społecznościowe sposób na dotarcie do nowych odbiorców. Zbiór adresów e-mailowych osób, które pasują do grona docelowych konsumentów firmy, pozwala na przesyłanie bezpośrednich komunikatów. Poprzez bazę mailingową można np. rozsyłać newslettery z promocjami czy informacjami o nowościach w sklepie.

Specjalista ds. social mediów – czy potrzebujesz go w swoim biznesie online? Podsumowanie

Aby dynamicznie rozwijać działania swojej firmy, każdy przedsiębiorca powinien zatrudnić specjalistę ds. mediów społecznościowych. Wymagają one sporego zaangażowania i czasu, więc bardzo ważne jest to, aby zajmowała się nimi osoba, która się na tym zna. Wiedza marketingowa, obycie w trendach i głowa pełna pomysłów to niezastąpione aspekty skutecznego docierania z ofertą firmy do nowych osób.

Related posts
Marketing

Budowanie lojalności klienta – skuteczne wskazówki

Marketing

Jaką formę dostawy najczęściej wybierają klienci sklepów internetowych?

Marketing

Black friday – jakie promocje zadowolą klientów?

Marketing

Powody, dla których warto wprowadzać promocje

Sign up for our Newsletter and
stay informed
[mc4wp_form id="14"]