Marketing

Gdzie promować sklep internetowy?

Promocja sklepu internetowego

Wiele firm poza działalnością stacjonarną prowadzi także sklepy internetowe. Jest to praktyczna opcja, która daje możliwość dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów. Dzięki temu można zauważyć zwiększenie sprzedaży oraz przypływ nowych konsumentów. Nasuwa się jednak pytanie: jak zadbać o to, aby promocja sklepu internetowego była efektywna? Gdzie i jak reklamować sklep w sieci? Na te i inne pytania odpowiadamy w tym artykule!

Promowanie sklepu internetowego – na czym polega?

W dzisiejszych czasach rozwój branży e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się sposobów na biznes. Mając swój sklep internetowy, trzeba zastanowić się, co zrobić, aby wyróżniał się spośród ogromnej konkurencji. Aktualnie na rynku pojawiają się coraz to nowsze firmy, więc nie tak łatwo jest się wybić i pozyskać nowych klientów bez dodatkowych działań. Trzeba zająć się strategią i planowaniem promocji sklepu. Potencjalny klient nie będzie szukał długo. Przeważnie linki przegląda się tylko do pierwszej strony wyszukiwarki. Innowacyjne rozwiązania i technologie rozleniwiają społeczeństwo, dlatego trzeba znaleźć skuteczne rozwiązanie na promocję sklepu tak, aby pojawiał się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google. Pod uwagę trzeba też wziąć to, że promocja sklepów internetowych będzie zupełnie inna niż ta, jaką można zastosować w sklepie stacjonarnym. Czym się różni? Przyjrzyjmy się, jakie są możliwości rozwoju marki w Internecie.

Promocja sklepu internetowego w Internecie –media społecznościowe

Przede wszystkim, aby wypromować sklep internetowy, trzeba określić, do jakich grup docelowych chce się dotrzeć. Dzięki content marketingowi można trafić z reklamą do potencjalnego klienta, który zainteresuje się i odwiedzi sklep internetowy. Na fanpage’ach można obserwować zaangażowanie użytkowników, co pomoże dobrać odpowiednią formę marketingu. Dzięki biznesowym funkcjom kont można określić, co potencjalnym klientom najbardziej przypada do gustu, o której godzinie są najczęściej aktywni i czy z fanpage’a przenoszą się do witryny sklepu. Wszystkie te informacje pomagają przygotować materiały tak, aby kampania produktowa trafiała do dużego grona odbiorców. Jednak aby do tego doszło, należy zadbać o to, aby reklama produktowa została atrakcyjnie przedstawiona i aby sklep zachęcał do kupna nie tylko swoich klientów, ale każdego, kto ową reklamę zobaczy. Z jakich mediów warto korzystać?

  • Instagram–liczy obecnie ponad 1 miliard aktywnych użytkowników. Dzięki firmowemu kontu można pozyskać klientów z całego świata. Od października 2019 r. wprowadzono także możliwość sprzedaży dla firm detalicznych. Dzięki temu na zdjęciach można oznaczać produkty, które są przedstawione na zdjęciach.
  • Facebook–firmowe konta na Facebooku oraz Instagramie można ze sobą połączyć, dzięki czemu zarządzanie treścią na obu kontach będzie ułatwione.
  • TikTok–aplikacja, która polega na dodawaniu krótkich filmików (od kilku sekund do 3 minut). Wiele małych biznesów zyskało zasięg na skalę światową dzięki tworzeniu ciekawych klipów ze swoimi produktami. Jest to dobry sposób na pokazanie działalności firmy, prezentację produktów i informowanie klientów o nowościach. Aplikacja oferuje darmowe konto biznesowe, gdzie mamy dostęp do statystyk, dzięki którym można dostosować swój kontent do odbiorców.

Klienci lubią wiedzieć, z jaką firmą mają do czynienia, dlatego też trzeba wyjść im naprzeciw i zaprezentować się od najlepszej strony. Dobrej jakości zdjęcia, ciekawe reklamy wideo z wpadającą w ucho muzyką oraz interesujące opisy produktów mogą zdziałać wiele pożytku dla Twojej firmy!

Zarządzanie treścią i optymalizacja strony

Poza reklamą w mediach społecznościowych ważne jest także, aby sklep internetowy był widoczny dla klientów, którzy szukają produktów oferowanych przez Twoją firmę. Po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarce powinni widzieć link do Twojego sklepu internetowego. Aby jednak do tego doszło, trzeba zapoznać się z optymalizacją strony internetowej – w tym przypadku sklepu internetowego. By reklamować sklep w ten sposób, najlepiej na samym początku przeprowadzić audyt SEO, dzięki któremu przeanalizujesz wszystkie czynniki, które wspomogą widoczność strony. Słowa kluczowe, tagi, budowa strony oraz treści mają wpływ na to, na którym miejscu będzie pojawiać się link do sklepu internetowego w wyszukiwarce. Dlatego też od samego początku powstania strony trzeba mieć na uwadze, że niemal wszystko, co się na niej znajdzie, ma wpływ na widoczność strony w sieci. Co więcej, aby użytkownicy wyszukiwarki widzieli konkretne produkty, można stworzyć reklamę za pomocą Google Shopping. Dzięki temu reklamy będą pojawiały się na stronie wyszukiwarki w formie małego zdjęcia z aktualną ceną. Po kliknięciu oferty odnośnik przeniesie do strony sklepu z produktem. Jest to dobry sposób na reklamowanie konkretnych produktów oraz samego sklepu.

Blog firmowy – sposób, aby wypromować sklep internetowy

Często podejmowanym działaniem, które ma duży wpływ na promowanie sklepu, jest założenie bloga dotyczącego sprzedawanych produktów. Mogą być to poradniki, artykuły lub teksty lifestylowe, w których będą zawarte informacje zachęcające do kupna produktów w sklepach internetowych. Przeglądając bloga, czytelnik będzie mógł trafić na produkty, które znajdzie w sklepie internetowym. Trzeba jednak i w tym przypadku pamiętać, aby zadbać o pozycjonowanie.

Modną i skuteczną metodą promowania swojej marki jest też nagrywanie krótkich videoblogów z produktami na kanał firmowy YouTube lub na TikToka. Jest to dobry sposób na przedstawienie zastosowania produktów oraz uwypuklenie ich zalet. Dzięki takim działaniom można nawiązać z czasem także współpracę z influencerami, którzy mogą przyciągnąć większą klientelę do sklepu, co pomoże firmie stać się rozpoznawalną na dużą skalę.

Obecne możliwości marketingowe pozwalają na tworzenie tanich i efektywnych reklam. W Internecie znajdziemy wiele sposobów, które pomogą odnaleźć nowych klientów. Wystarczy dobrze zapoznać się z funkcjonowaniem aplikacji i systemów do zarządzania treścią, aby tworzyć ciekawe reklamy. Warto także korzystać z mediów społecznościowych, gdzie gromadzi się wielu użytkowników z całego świata, którzy mogą być zainteresowani danym towarem. Praktyczne zastosowanie mediów i funkcji, jakie daje wyszukiwarka, może bardzo szybko przynieść rozgłos. Warto skupić się na estetyce, słowach kluczowych, optymalizacji oraz dobrej prezentacji swojej firmy w mediach społecznościowych.

Related posts
Marketing

Budowanie lojalności klienta – skuteczne wskazówki

Marketing

Jaką formę dostawy najczęściej wybierają klienci sklepów internetowych?

Marketing

Black friday – jakie promocje zadowolą klientów?

Marketing

Specjalista ds. social mediów – czy potrzebujesz go w swoim biznesie online?

Sign up for our Newsletter and
stay informed
[mc4wp_form id="14"]