Marketing

3 sposoby, aby klient ponownie zrobił zakupy w twoim e-sklepie

Marketing sklepu internetowego

E-commerce to dynamicznie i prężnie rozwijająca się branża z bogatą ofertą sklepów internetowych. Aby utrzymać się przez długi czas, ważne są nie tylko specjalne oferty, ale przede wszystkim – ciągłe zwiększanie sprzedaży, a dokonać tego można poprzez zbudowanie stałej i lojalnej grupy konsumentów. Przekonaj się, jak sprawić, aby klienci ponownie odwiedzali Twój sklep.

Wpływ reklamy na decyzje zakupowe

Zanim zaczniesz przekonywać klientów do ponownego zakupienia towaru w Twoim sklepie internetowym, sprawdź, co ma wpływ na cały proces zakupowy. Internet rządzi się swoimi prawami, a klienci bywają wymagający. Odpowiednie działania marketingowe w celu pozyskania nowych klientów to pierwszy krok na zwiększenie sprzedaży. Google Ads, social media, optymalizacja strony czy współpraca z influencerami to wybrane metody promowania produktów w Internecie. Oczywiście sama forma promocji nie pozostaje bez wpływu na decyzje zakupowe każdego klienta – chociaż niewielu konsumentów przyznaje się do kupowania pod wpływem reklam. Aby jej wpływ okazał się owocny, pokaż klientom korzyści wynikające z dokonania zakupów właśnie w Twoim sklepie. Skuteczna reklama będzie działała w czterech etapach interakcji z odbiorcą. Najpierw powinna uświadomić istnienie konkretnego produktu, a następnie przedstawić przewagę nad konkurencją. Kolejnym krokiem jest przekonanie do swoich usług tak, aby na końcu to klient podjął działanie i zdecydował się na zamówienie wybranych elementów z oferty.

Wpływ reklamy nie zawsze okazuje się pozytywny, zwłaszcza że ludzie (w szczególności młodzi) dość niechętnie odnoszą się do atakujących ich na każdej platformie promocyjnych przerywników. Pamiętaj, aby stosowane przez ciebie działania marketingowe nie były zbyt nachalne, bo zdecydowanie zniechęcisz do siebie klientów. Warto poznać swoją grupę odbiorców, zwłaszcza gdy oferowane przez Ciebie produkty są różnorodne. Kim jest poszczególny klient, jaki towar go interesuje, w jaki sposób lubi dokonywać płatności? Pomoże ci to wysyłać spersonalizowaną ofertę, co wpłynie na jakość i ilość dokonywanych zakupów. Ważne jest także aktualizowanie strategii marketingowych. Jeśli wypuścisz jedną kampanię, nie może wisieć w pustej przestrzeni – ciągłe monitorowanie i optymalizacja zwiększy jej efekty i pozwoli dotrzeć do większego grona potencjalnych kupujących.

Jak zachęcić klienta do zakupu?

Wiesz już, że stała reklama i aktualizowane działania marketingowe mają wpływ na przyciągnięcie klienta do Twojego sklepu. Jednak aby zwiększyć sprzedaż, musisz nie tylko pozyskiwać nowych odbiorców, ale także skłonić poprzednich do ponownych zakupów i zostali na stałe. Przedstawiamy 3 sposoby, które zwiększą szansę na powtórną sprzedaż produktów.

Pierwszy sposób – budowanie lojalności

Pozytywny i długotrwały wizerunek marki opiera się w głównej mierze na budowaniu lojalności zarówno sprzedawcy wobec klienta, jak i w drugą stronę. Możesz to robić na kilka sposobów. Jednym z nich jest stworzenie programu lojalnościowego, który będzie nagradzał najczęściej kupujących w postaci zbieranych punktów i dodatkowych rabatów. Każdy sprzedawca powinien wiedzieć, że o stałego konsumenta należy dbać równie mocno, jak i o nowego. Zaniedbywany klient, choćby i najbardziej lojalny, odejdzie do konkurencji w poszukiwaniu okazyjnych cen i zniżek. Budowanie zaufania to także odpowiednie reagowanie na problemy klienta i szybkie rozwiązywanie. Gdy zagubi lub uszkodzi się paczka albo sprzedawcy pomylą zamówienie, pamiętaj, że to Ty powinieneś wyjść klientowi naprzeciw. W przypadku pomyłki lub niezrealizowania zamówienia warto postawić na rabat lub dodatkowy upominek. Pamiętaj, aby nie rzucać obietnic na wiatr. Jeśli zagwarantujesz klientowi zniżkę na zakupy po zapisaniu się do newslettera, a nie będzie ona działać, taka osoba szybko zrezygnuje z Twoich produktów.

Drugi sposób – utrzymywanie kontaktu z klientami

To także krok wpisujący się w budowanie zaufania. Ważne, aby Twoi klienci byli informowani o nowych promocjach, wyprzedażach, a także o nowych produktach, które umieszczasz w sklepie (np. w przypadku sklepu internetowego z ubraniami warto powiadomić o nowej kolekcji, przedstawić poszczególne produkty i zapowiedzieć datę premiery). Komunikacja to klucz do sukcesu w każdej branży, a już w szczególności na rynku e-commerce. Nie masz bowiem kontaktu z klientem twarzą w twarz, dlatego tym bardziej musisz się postarać o budowanie pozytywnych relacji. Jak tego dokonać? Warto w tym celu skorzystać z newslettera, czyli regularnego wysyłania e-maili klientowi. Drugim, bardziej bezpośrednim sposobem jest aktywne i regularne prowadzenie kont na mediach społecznościowych. Pomogą Ci nie tylko zbudować, ale i uwiarygodnić swój wizerunek, a za pomocą specjalnych narzędzi, takich jak wstawianie Stories, ankiet i pytań, zaangażujesz klientów w działalność e-sklepu. Możesz również pokazać swoją pracę od wewnątrz, co dodatkowo wzbudzi zaufanie do jakości sprzedawanych produktów. Ciekawą opcją jest także organizacja konkursów i rozdań, co dodatkowo pozwoli zwiększyć zasięgi sklepu. Inną metodą, którą możesz wykorzystać zarówno do promocji, jak i komunikacji jest prowadzenie bloga z merytorycznymi treściami.

Trzeci sposób – sprawny sposób obsługi klienta

Gdy klient wchodzi na ścieżkę zakupową, zależy mu, aby sprawnie i szybko dokonać płatności. Zadbaj więc o to, aby ułatwić mu ten krok, ponieważ mozolne i utrudnione dokonywanie zakupu skutecznie zniechęci klientów do ponownego nabycia twoich towarów – mimo atrakcyjnej oferty. Istotne będzie zadbanie o witrynę e-sklepu od strony technicznej, aby uniknąć przeciążeń serwera. Równie ważny jest sposób dokonywania transakcji – dobrze by było oferować coś więcej niż tradycyjny przelew – a także różne metody dostawy. Ograniczony wybór i zbyt wysoki koszt dostarczenia towaru mogą sprawić, że klienci będą porzucali koszyki i rezygnowali z zakupów. Ostatnią, lecz nie najmniej istotną kwestią jest czas realizacji zamówienia. Gdy wydłużysz okres dostarczenia produktu bez uprzedniego poinformowania klienta, możesz go skutecznie do siebie zrazić (i nie pomoże nawet fakt, że Twój towar jest wysokiej jakości). Oczywiście niektóre produkty będą wymagały dłuższego czasu realizacji, jednak (jak wyżej wspomniano), należy o tym klienta uprzedzić. Takie działanie pozwoli Ci uniknąć porzuconych koszyków i zwiększyć szansę zrobienia powtórnych zakupów.

Jakość produktu to nie wszystko, aby Twój sklep dobrze prosperował. Równie ważne jest to, aby odpowiednio przedstawić go zarówno nowym, jak i stałym klientom. Dbaj o wizerunek, komunikację i metody płatności, a zapewnisz stały ruch w Twoim sklepie internetowym.

Related posts
Marketing

Sukces mediów społecznościowych – z czego wynika?

Marketing

Darmowa dostawa w sklepie online - dlaczego warto ją wprowadzić?

Marketing

Opinie klientów w e-sklepie sposobem na budowanie wizerunku firmy

Marketing

Gdzie promować sklep internetowy?

Sign up for our Newsletter and
stay informed
[mc4wp_form id="14"]