Ecommerce

3 sposoby, aby usprawnić e-commerce

Zakupy online

Branża e-commerce w ostatnich latach bardzo szybko się rozwija, a niedawno ogromnie przyczyniła się do tego pandemia koronawirusa. Ilość zakupów online gwałtownie wzrosła, a konsumenci jeszcze chętniej sięgają po wszelkie towary dostępne online. Na właściwe funkcjonowanie sklepów e-commerce ma wpływ wiele czynników, a właściciele firm często zastanawiają się, jak zoptymalizować i usprawnić swoje działania. W artykule przedstawiamy trzy sposoby na usprawnienie e-commerce i zwiększenie przychodów sklepu.

Biznes e-commerce – co to jest?

Nazwa e-commerce pochodzi od angielskiego wyrażenia electronic commerce, które oznacza handel elektroniczny. Jest to pojęcie bardzo szerokie, a także zmienne, ponieważ branża e-commerce nieustannie się rozwija i poszerza. Handel elektroniczny polega na sprzedawaniu i kupowaniu produktów oraz usług za pośrednictwem Internetu. Dostawy towarów oraz realizacja usług mogą odbywać się w sieci i poza nią. Do branży e-commerce zalicza się nie tylko sklepy internetowe, ale także serwisy z ogłoszeniami czy portale aukcyjne. Istotnymi czynnikami w funkcjonowaniu handlu elektronicznego są metody płatności, marketing internetowy, handel mobilny czy wszystkie aspekty związane z dostawami produktów do klientów.

Jednym z czynników, dzięki którym sprzedawca może badać swoje zyski, jest konwersja e-commerce. Współczynnik ten pokazuje, jaka część użytkowników odwiedzających witrynę sklepu dokonała na niej zakupów. Konwersja pomaga ustalić, czy prowadzone przez firmę działania przynoszą zamierzone efekty. Dzięki niej można też sprawdzić, czy wdrażanie nowych rozwiązań jest wystarczająco efektywne.

Jak usprawnić e-commerce

Handel elektroniczny rozwija się w bardzo szybkim tempie, a właściciele sklepów internetowych nieustannie dążą do usprawniania działań swoich przedsiębiorstw. Wiele początkujących na rynku osób zastanawia się, jak rozkręcić sklep internetowy i jak sprzedawać więcej swoich towarów. By zwiększyć sprzedaż, należy zaprezentować klientowi ofertę, która skłoni go do zakupów właśnie w danym e-sklepie. Poniżej prezentujemy trzy przykładowe sposoby na to, jak usprawnić działanie sklepu internetowego i zwrócić uwagę konsumenta.

Pierwszy sposób – fulfillment

Nasza pierwsza propozycją to fulfillment. Polega ona na przekazaniu realizacji logistycznej zamówień specjalizującej się w tym firmie. W praktyce wygląda to tak, że klient składa zamówienie w sklepie internetowym, a sklep przekazuje informacje o zamówieniu firmie logistycznej. Jej przedstawiciele zajmują się magazynowaniem towarów, kompletowaniem każdego zamówienia i całym procesem dostawy produktu do konsumenta. Czasami zdarza się także, że obsługują oni zwroty i wymianę towaru. Fulfillment pozwala zaoszczędzić wiele czasu i pieniędzy, które właściciel sklepu musiałby przeznaczyć na realizację zamówień sam lub ze swoimi pracownikami. Znikają też koszty utrzymywania magazynu, a zamówienia są realizowane szybko, nawet gdy jest ich bardzo dużo. Firmy zajmujące się logistyką zatrudniają bowiem odpowiednią liczbę osób potrzebnych do sprawnej obsługi wszystkich swoich klientów. Biznes e-commerce nie zawsze jest stabilny i właścicielowi sklepu trudno jest oszacować, jak będzie wyglądała sprzedaż w danym okresie lub jak wiele miejsca będzie musiał przeznaczyć w danym czasie na przechowywanie towaru. Fulfillment to opcja coraz częściej stosowana w branży, ponieważ znacznie usprawnia cały proces zakupowy i odciąża właściciela sklepu internetowego. Warto zatem skorzystać z pomocy profesjonalnych firm logistycznych.

Drugi sposób – promocje

Jednym z głównych czynników, którym kierują się konsumenci, gdy wybierają produkty, jest ich cena. Cena towarów jest jednak ważna nie tylko z perspektywy klienta, ale i sprzedawcy. To właśnie od niej zależy, ile zarobi dany sklep. Ustalanie bardzo niskich cen zachęci klientów, ale na dłuższą metę będzie bardzo niekorzystne dla właściciela sklepu. Dlatego dobrą strategią jest stosowanie okresowych promocji, które mogą znacznie wpłynąć na proces zwiększenia sprzedaży. Promocje mogą przybierać różne formy – standardowe przeceny np. o 10%, darmową wysyłkę czy pakiety takie jak dwa artykuły w cenie jednego itp. By o promocjach dowiedziało się jak najwięcej osób, warto reklamować je np. w mediach społecznościowych, dzięki czemu do sklepu trafi wielu nowych konsumentów. Być może kupią oni także produkty nieobjęte promocją.

Trzeci sposób – atrakcyjne opisy produktów

Gdy klient szuka w Internecie produktu, który chciałby kupić, zwraca uwagę na wiele czynników. Liczy się nie tylko sam towar, ale też to, jak jest prezentowany. Przede wszystkim warto zadbać o wysokiej jakości zdjęcia ukazujące wszystkie szczegóły produktu. Można także dołączyć film lub animację, dzięki której potencjalni klienci mogą jeszcze lepiej przyjrzeć się danej rzeczy. Następną ważną kwestią są opisy. Każdy produkt powinien być zwięźle i w atrakcyjny sposób opisany. Tak, by każdy zainteresowany mógł dowiedzieć się o nim, jak najwięcej. Po przystępne i ciekawe dla użytkownika opisy produktów warto zwrócić się do doświadczonych copywriterów. Widoczne powinny być informacje takie jak cena, metody transakcji czy dane techniczne towaru. Bardzo często zdarza się, że te same przedmioty znajdują się w ofertach różnych sklepów internetowych. Profesjonalna i wyczerpująca prezentacja towarów zachęci wymagającego klienta, by dokonał zakupu w danym sklepie.

To tylko trzy sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Jest ich oczywiście znacznie więcej, ale nie warto wdrażać ich wszystkich jednocześnie. Jeśli jesteś przedsiębiorcą i chcesz ulepszyć swój sklep e-commerce, koniecznie przeanalizuj powyższe punkty i zastanów się, czy sprawdziłyby się one w Twojej firmie. Decydując się na fulfillment, nie musisz martwić się o magazynowanie towaru czy dostawę. Stosując promocje, co jakiś czas znacznie zwiększysz sprzedaż w swoim sklepie. Promocje warto połączyć z odpowiednim marketingiem, by dowiedziało się o nich jak najwięcej osób. Atrakcyjne opisy w ofertach sprawią, że ciekawość klientów będzie zaspokojona, dowiedzą się wszystkiego o produkcie i bardzo prawdopodobne, że spośród innych konkurencyjnych sklepów wybiorą właśnie Twój. Pamiętaj, by po wdrożeniu któregokolwiek rozwiązania sprawdzić, czy wzrósł współczynnik konwersji. Jeśli tak – jesteś na dobrej drodze. Jeśli nie – nie poddawaj się i poczekaj nieco dłużej lub zmień sposób udoskonalania swojego sklepu.

Related posts
Ecommerce

Jak wygląda praca kuriera?

Ecommerce

Przekierowanie paczki kurierskiej - czy to możliwe?

Ecommerce

Czy kurierzy pracują w soboty?

Ecommerce

Biznes e-commerce – dlaczego warto?

Sign up for our Newsletter and
stay informed
[mc4wp_form id="14"]