Ecommerce

Fulfillment – jakie zapewnia korzyści dla e-biznesu?

Paczki

Co to jest fulfillment i na jakiej zasadzie działa? To rozwiązanie pomaga prowadzić biznes w sferze e-commerce. Fulfillment wspomaga sklep w realizacji zamówień i ułatwia wysyłkę towaru czy obsługę zwrotu. Dowiedz się, dlaczego warto zainwestować w pośrednika zajmującego się kwestiami logistycznymi sklepu online. Nowoczesne rozwiązania, które oferują firmy logistyczne są sposobem na usprawnienie e-commerce.

Outsourcing, e-commerce, fulfillment

Dynamiczny rozwój branży e-commerce to jedno ze zjawisk, które jest pochodną dzisiejszej cyfryzacji społeczeństwa. Konsumenci coraz częściej i chętniej korzystają ze sklepów internetowych pozwalających im na wygodne, szybkie oraz łatwe zakupy. O ile dla klientów składanie zamówienia w sklepie online jest komfortowym procesem, o tyle dla właścicieli sklepu internetowego obsługa zleceń może być trudnym i kłopotliwym obowiązkiem. Muszą oni sprostać wszelkim kwestiom logistycznym, takim jak m.in. magazynowanie i pakowanie zamówień, dostawa towaru czy obsługa zwrotów. Chcąc efektywnie rozwinąć swój biznes w e-commerce, warto zastanowić się nad zainwestowaniem w profesjonalną pomoc, czyli tak zwany fulfillment lub outsourcing logistyki. Pod tymi angielskimi terminami kryje się rozwiązanie biznesowe polegające na przekazaniu obsługi zamówień firmie zajmującej się świadczeniem usług logistycznych. Dzięki takiej usłudze właściciel sklepu internetowego może prowadzić firmę bez martwienia się o te aspekty jej działalności. W zależności od wybranego modelu współpracy zewnętrzny podwykonawca przejmuje całość logistycznych procesów lub tylko ich część. Operator logistyczny może zaoferować profesjonalne i kompleksowe wykonanie wszelkiego rodzaju usług, które wiążą się z obsługą sklepu internetowego. Podwykonawca odpowie zarówno za magazynowanie produktów, jak i ich pakowanie oraz dostawę. Wyspecjalizowana firma może zadbać również o kontakt z klientem oraz jego po zakupowe doświadczenia, na które składa się możliwość zwrotu czy wymiany produktów.

Dodatkowe usługi w ramach fulfillmentu

Oprócz najbardziej podstawowych aspektów logistycznych związanych z magazynowaniem produktów, wysyłką towarów czy dbaniem o obsługę zwrotów fulfillment może zapewniać jeszcze inne, specjalne usługi. Niektóre firmy oferują zaawansowane modele współpracy, w których skład wchodzi również etykietowanie produktów, dołączanie do zamówień instrukcji obsługi lub materiałów reklamowych, pomoc w odprawie celnej czy zarządzanie statusem realizacji zamówienia. Część operatorów logistycznych zajmuje się także naprawą lub recyklingiem reklamowanych i zwracanych produktów. Fulfillment to więc nie tylko wygodny model e-commerce, ale i rodzaj kompleksowej opieki nad towarami oraz klientami sklepu.

Kiedy warto wdrożyć fulfillment w sklepie internetowym?

Zainwestowanie w fulfillment i powierzenie logistyki zewnętrznemu operatorowi to rozwiązanie, które sprawi, że sklep internetowy będzie działał sprawniej oraz bardziej efektywnie. Korzystanie z usług logistycznych prowadzi do rozwoju biznesu, ponieważ zamiast skupiać się na problemach wynikających z obsługi klientów, firma może pracować nad bardziej perspektywicznymi obszarami – jak sprzedaż czy marketing. Dodatkowo przekazanie realizacji zamówień w ręce logistycznego fachowca sprawi, że cały proces zakupów w e-sklepie stanie się wygodniejszy także dla konsumentów. Firma logistyczna zapewni szybką i bezproblemową obsługę zamówień, przez co sprawi, że sklep internetowy będzie chętnie wybieranym oraz konkurencyjnym podmiotem rynkowym.

Outsourcing logistyki to również rozwiązanie, które pozwoli prowadzić sklep internetowy bez magazynu. Choć produkcja towarów nierozerwalnie wiąże się z potrzebą składowania gotowych artykułów, to tak naprawdę niewielka liczba sklepów online posiada własne hale magazynowe. Koszty wybudowania, wynajmu lub zakupu magazynu są duże i zazwyczaj nieopłacalne. Tak samo sprawa wygląda w kwestii utrzymania magazynowej przestrzeni, urządzeń przeładunkowych oraz personelu pracującego w hali. Jak więc prowadzić e-sklep bez magazynu? Można tego dokonać przy pomocy obsługi logistycznej, która zapewnia opcję składowania i przechowywania produktów. Firmy zajmujące się logistyką sklepów internetowych oferują swoim klientom odpowiednią przestrzeń i warunki do przechowywania towarów. Podwykonawcy odpowiadają na wiele potrzeb magazynowych – zadbają o odpowiednią temperaturę przestrzeni, a także zabezpieczenie przed kradzieżą, pożarem czy powodzią. Zewnętrznemu operatorowi można powierzyć opiekę nad wszelkimi produktami. Nawet leki czy żywność, które wymagają specjalnych warunków magazynowych, nie będą stanowiły problemu dla wyspecjalizowanej firmy logistycznej.

W przechowywaniu towarów ważna jest również funkcjonalność przestrzeni magazynu – liczy się tutaj każdy metr kwadratowy. Próbując samemu zagospodarować halę, można nie trafić z obłożeniem towarowym i zakupić magazyn o zbyt dużej lub za małej powierzchni. Mała hala ograniczy właścicieli sklepów internetowych, ponieważ będzie brakować im miejsca na przechowywanie produktów. Z kolei za duży magazyn okaże się nieopłacalną inwestycją, która będzie generować koszty za niezagospodarowane metry kwadratowe. Decydując się na outsourcing logistyki, unikniesz problemów związanych z tworzeniem i utrzymywaniem infrastruktury magazynowej. Firma logistyczna zadba o bezpieczne przechowywanie wszelakich produktów oraz dopasowanie wielkości magazynu do aktualnej wydajności produkcji. Korzystając z zewnętrznych usług magazynowania, sklep działający w e-commerce odchodzi od kosztów stałych wiążących się z opłatą za wynajem hali, obsługą maszyn oraz wynagrodzeniem pracowników. Fulfillment pozwala firmie przejść na koszty zmienne, które spadają wraz ze zmniejszeniem poziomu produkcji. Oznacza to, że w momencie, gdy e-sklep nie będzie działał na najwyższych obrotach, właściciel zostanie obciążony mniejszymi wydatkami.

Fulfillment – oszczędność czasu i pieniędzy

Decydując się na outsourcing logistyki, firma zyska nie tylko więcej czasu na produkcję i działania marketingowe, ale i zaoszczędzi część środków finansowych. Oprócz zmniejszenia wydatków związanych z wynajmem oraz utrzymaniem magazynu, właściciele sklepów internetowych mogą oszczędzić również na kwestiach dotyczących samej wysyłki zamówień. Wyspecjalizowane firmy logistyczne realizują o wiele więcej zamówień niż pojedynczy przedstawiciel e-commerce. W związku z tym dysponują one lepszymi rabatami czy nawet warunkami współpracy z firmami kurierskimi. Zapewniając wysyłkę towaru na masową skalę, logistyczne przedsiębiorstwa hurtowo zaopatrują się w materiały takie jak pudełka, folie bąbelkowe czy wypełniacze. Przekłada się to na zmniejszenie kosztów związanych z kompletowaniem i pakowaniem paczek. Dodatkowym atutem jest również ułatwiona współpraca z firmami transportującymi paczki. Operator logistyczny może uzgodnić z przewoźnikiem różną częstotliwość odbioru zamówień z magazynu, dzięki czemu jest w stanie w krótszym czasie zapakować i wysłać więcej paczek.

Usługa InPost Fulfillment krok po kroku

Outsourcing logistyki może stanowić również jedną z usług firmy kurierskiej. Takie świadczenie wchodzi w skład oferty znanego przewoźnika, jakim jest InPost. Fulfillment w ramach współpracy z tym kurierskim przedsiębiorstwem polega na kompleksowej obsłudze sklepu działającego w e-commerce. Na usługę InPost Fulfillment składa się odbiór produktów od producenta, magazynowanie towarów w odpowiednich warunkach, a także zarządzanie i obsługa zamówień. Oprócz tego InPost Fulfillment zapewnia również komplementację, pakowanie, wysyłkę i dostawę zamówień.

Dużym plusem jest fakt, że produkty znajdujące się w magazynach InPost są wprowadzane do systemu, który pozwala monitorować ich ilość. Mając informację o aktualnym zaopatrzeniu, firma logistyczna powiadamia właściciela sklepu o potrzebie dostarczenia produktów, które szybko wyprzedają się z magazynowych półek. Poza tym firma InPost oferuje zróżnicowane metody dostawy zamówień. Kurierzy przewoźnika mogą doręczyć paczkę do Paczkomatu, PaczkoPunktu lub pod wskazany adres domowy. Aby skorzystać z oferty InPost Fulfillment, wystarczy uzupełnić formularz znajdujący się na stronie przewoźnika i poczekać na kontakt od opiekuna klienta. Pracownik InPost omówi z przedsiębiorcą kwestie logistyczne i uzgodni indywidualne szczegóły dotyczące potencjalnej współpracy.

Related posts
Ecommerce

Biznes e-commerce – dlaczego warto?

Ecommerce

Zasady obsługi klienta w sklepie internetowym

Ecommerce

Sposoby na prowadzenie dochodowego biznesu w sieci

Ecommerce

Biznes plan sklepu internetowego

Sign up for our Newsletter and
stay informed
[mc4wp_form id="14"]