Ecommerce

Przekierowanie paczki kurierskiej – czy to możliwe?

przekierowanie paczki

Profesjonalne firmy kurierskie wychodzą naprzeciw oczekiwaniom potencjalnych klientów. Wśród oferowanych usług warto zwrócić uwagę na opcję przekierowania przesyłki. To świetne rozwiązanie dla osób, które z różnych względów nie są w stanie odebrać paczki pod wcześniej ustalonym adresem. Wiele firm kurierskich pozwala w prosty sposób przekierować paczkę lub przedłużyć czas jej odbioru w punkcie.

Jak przekierować paczki do automatu Paczkomat?

Automaty Paczkomat InPost szybko zyskały popularność na polskim rynku. Można z nich korzystać 24 godziny na dobę, dzięki czemu klient ma szansę w dogodnym czasie udać się po przesyłkę w preferowanym przez siebie momencie. Od jakiegoś czasu klienci InPost mają do dyspozycji praktyczną usługę przekierowania paczki kurierskiej do pobliskiego automatu Paczkomat. To znakomite rozwiązanie dla osób, które z różnych przyczyn nie mogą odebrać przesyłki w domu np. przez zmianę terminu dostarczenia przesyłki albo też z powodu nagłego wyjazdu. Wystarczy skorzystać z aplikacji InPost Mobile. W kilku prostych krokach możesz zmienić adres doręczenia, ustawiając wybrany przez siebie Paczkomat, a potem w ciągu 48 godzin wystarczy odebrać przesyłkę.

Na czym polega przekierowanie paczki kurierskiej?

Przekierowanie paczki nie musi dotyczyć wyłącznie automatów Paczkomat. Firmy kurierskie, w tym również InPost oferuje znacznie więcej możliwości, starając się wyjść naprzeciw oczekiwaniom każdego potencjalnego klienta. W efekcie adresaci mogą odebrać przesyłkę nie tylko w automacie Paczkomat, ale także w innym, wybranym przez siebie miejscu. Przykładowo, mają szansę przekierować przesyłkę do wybranego PaczkoPunktu. Ciekawą opcją jest także zmiana adresu na inny – przy tej samej ulicy co pierwotny adres odbiorcy. To świetne rozwiązanie, jeśli chcesz, aby paczkę odebrał dla Ciebie znajomy mieszkający niedaleko. Najlepiej wskazać adres sąsiada, informując go wcześniej o wizycie kuriera.

Jak przekierować paczkę kurierską?

InPost od lat wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, którym zależy na czasie. Również samo przekierowanie paczki odbywa się w kilku prostych krokach. Najszybciej można tego dokonać z wykorzystaniem dedykowanej aplikacji InPost Mobile. Wystarczy kliknąć przycisk ,,przekieruj”, który znajdziesz na liście śledzenia lub bezpośrednio przy wybranej paczce. Następnie należy wybrać preferowaną formę dostawy. Samo pobranie aplikacji zajmuje kilka chwil, a jej obsługa jest intuicyjna.

Czy można przekierować paczkę bez aplikacji?

Nie masz aplikacji InPost Mobile? Nie musisz jej pobierać, aby skorzystać z opcji Dynamicznego Przekierowania! W tym przypadku wystarczy kliknąć w link podany w wiadomości e-mail lub SMS, za pośrednictwem którego będziesz mógł dokonać przekierowania. Wystarczy dostęp do Internetu, aby z dowolnego miejsca zmienić adres doręczenia przesyłki.

Kiedy można skorzystać z przekierowania przesyłki?

Zmiana adresu doręczenia paczki nie zawsze jest możliwa. Zanim zdecydujesz się na takie rozwiązanie, upewnij się, czy sprawdzi się w przypadku Twojej przesyłki. Podstawowym warunkiem do spełnienia jest status samej paczki. Z usługi przekierowania można skorzystać wyłącznie wtedy, gdy przesyłka już ruszyła w drogę. Nie jesteś pewien, czy Twoja paczka rozpoczęła swoją podróż? W takim przypadku skorzystaj z opcji śledzenia przesyłek i sprawdź, gdzie aktualnie się znajduje.

Jakie paczki można przekierować?

Nie każdą przesyłkę możesz przekierować na wskazany adres, na przykład do punktu odbioru lub do sąsiada. Po pierwsze, musi ona już wyruszyć w drogę, ale to nie jedyny warunek niezbędny do spełnienia. Ważne jest także, aby paczka w międzyczasie nie została już doręczona lub anulowana. Należy również spełnić wymagania względem odległości. Przekierowanie paczki może dotyczyć wyłącznie adresów, które znajdują się w promieniu do 10 kilometrów od pierwotnego miejsca doręczenia.

Dlaczego warto przekierować paczkę do automatu Paczkomat?

Zamówiony towar ma zostać dostarczony przez kuriera, ale Ciebie nie będzie w domu? Właśnie w takich sytuacjach doskonale sprawdza się opcja przekierowania paczki do urządzenia. W całym kraju znajduje się ponad 18000 tego typu maszyn – zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach. Dzięki temu z łatwością znajdziesz dla siebie punkt w dogodnej lokalizacji. Warto zdecydować się na to rozwiązanie, ponieważ automaty Paczkomat są dostępne 24 godziny na dobę. Co za tym idzie, odbiór paczki może nastąpić w dogodnej dla Ciebie godzinie.

W maszynie brakuje wolnej skrytki – gdzie przekierować?

Niekiedy zdarza się, że usługa InPost przekierowanie nie jest możliwa do zrealizowania przy wyborze konkretnego urządzenia. Szczególnie w okresie przedświątecznym wzrasta zainteresowanie tego typu usługami, ponieważ klienci znacznie częściej zamawiają prezenty przez Internet. W takim przypadku może się zdarzyć, że wybrany Paczkomat, do którego miałaby zostać przekierowana przesyłka, ma wszystkie skrytki zapełnione. Jak rozwiązać ten problem? Najlepiej zmienić adres docelowy, na przykład na adres zaprzyjaźnionego sąsiada. Można również skorzystać z punktu obsługi paczek – podobnie jak automaty Paczkomat, takie punkty odbioru znajdują się w całym kraju, a ich mapę znajdziesz na stronie InPost.

Przekierowanie paczki – jaki gabaryt?

Ograniczenia dotyczące możliwości skorzystania z opcji przekierowania przesyłki do innego miejsca doręczenia są związane także z gabarytem paczki. W firmie InPost kurier nie podejmie się tej usługi, jeśli przesyłka przekroczy gabaryt C. Jak duże są paczki z tym oznaczeniem? Przyjmuje się, że w przypadku gabarytu C przesyłka nie może przekroczyć maksymalnych wymiarów, czyli: 410 x 380 x 640 mm. Ograniczeniem jest również waga. Doręczenie kurierem pod inny adres nie będzie możliwe, jeśli paczka waży więcej niż 25 kg.

Zmiana terminu odbioru paczki – czy jest możliwa?

Klienci InPost mogą zdecydować się nie tylko na przekierowanie paczki, ale także na zmianę terminu odbioru. To bardzo proste rozwiązanie, z którego najszybciej skorzystasz za pośrednictwem mobilnej aplikacji. Sam decydujesz o odbiorze przesyłki – każdorazowo można przesłużyć termin o kolejne 24 godziny. Usługa kosztuje kilkanaście złotych, a opłatę możesz uiścić BLIKiem, za pomocą karty płatniczej lub przez szybkie przelewy DotPay.

Jeśli zatem samo przekierowanie paczki nie rozwiązuje Twojego problemu, warto zastanowić się nad tą opcją. Również w przypadku zmiany terminu będziesz miał możliwość śledzenia paczki – numer przesyłki wystarczy, aby na bieżąco sprawdzać jej status.

Podsumowanie

Jeśli i Ty też chcesz skorzystać ze zmiany terminu odbioru paczki, możesz to zrobić w kilku prostych oraz szybkich krokach. Poznaj nieco bliżej tę usługę i sprawdź, na jakich warunkach masz szansę z niej skorzystać. Nie możesz odebrać przesyłki od kuriera? Wystarczy przekierować ją na adres sąsiada, do automatu Paczkomat lub innego punktu odbioru. Dołącz do grona usatysfakcjonowanych klientów InPost, którzy regularnie korzystają z tej opcji!

Related posts
Ecommerce

Jak kupować jeszcze szybciej i wygodniej?

Ecommerce

3 ćwiczenia koordynacyjne dla dzieci, które łączą zabawę z nauką

Ecommerce

Dlaczego warto postawić na zakupy spożywcze przez internet?

Ecommerce

Najczęstsze przyczyny zwrotu towaru zakupionego przez internet

Sign up for our Newsletter and
stay informed
[mc4wp_form id="14"]