Ecommerce

Jak uatrakcyjnić ofertę w sklepie internetowym?

jak uatrakcyjnić ofertę sklepu internetowego

Polskie e-commerce jest jednym z najlepiej rozwijających się w całej Europie. W związku z tym coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na zastosowanie rozwiązań, jakie daje handel elektroniczny. Rosnąca konkurencja wymusza na firmach podejmowanie działań, które zagwarantują im stabilną pozycję na rynku. Jak wygląda skuteczna promocja sklepu internetowego?

Pomyśl, co chcesz osiągnąć oraz ile chcesz na to wydać

Handel elektroniczny umożliwia przedsiębiorstwom promowanie sklepu internetowego na wiele sposobów. Do promocji e-sklepu mogą posłużyć m.in. content marketing, pozycjonowanie czy reklama sklepu internetowego w postaci kampanii Google Ads.

Zanim firma zdecyduje się na zastosowanie jakiejkolwiek akcji promocyjnej, musi określić, co dokładnie chce osiągnąć za pośrednictwem podjętych działań. Może to być, np. wykreowanie określonego wizerunku i świadomości marki, zbudowanie społeczności wokół biznesu oraz wzrost sprzedaży. Niezbędne jest także wyznaczenie konkretnej sumy, jaką firma zamierza przeznaczyć na promocję oferty sklepu.

Od strategii po działania

Każde przedsiębiorstwo, które chce uatrakcyjnić swoją ofertę w sklepie online, powinno opracować strategię marketingową, a następnie zająć się jej wdrażaniem. Bardzo istotne jest, aby na bieżąco monitorować skuteczność podjętych działań, aby w razie potrzeby mieć możliwość wprowadzenia zmian. Najlepiej, jeśli do promocji sklepu internetowego wykorzystuje się kilka rodzajów działań jednocześnie np. łączenie kampanii w sieci reklamowej Google z udostępnianiem wysokiej jakości treści na Facebooku czy Instagramie.

Bądź aktywny w mediach społecznościowych – i rób to dobrze

Wiele marek decyduje się na promowanie swojej oferty w social mediach. Kanały dystrybucji treści takie jak Facebook czy Instagram umożliwiają zaistnienie w świadomości odbiorców oraz zbudowanie społeczności wokół marki. Co więcej, media społecznościowe powodują zwiększenie ruchu w sklepie internetowym. Służą temu m.in. płatne reklamy na Instagramie, najczęściej w formie postu lub krótkiego materiału wideo, wyświetlane określonej grupie docelowej. W przypadku, gdy celem kampanii jest wypromowanie e-sklepu, klient po kliknięciu załącznika zostaje przekierowany na oficjalną stronę internetową marki.

Niezwykle istotne, aby wszelkie treści udostępniane za pośrednictwem social mediów były spójne z wizerunkiem firmy. Dodatkowo powinny być dostosowane do konkretnej grupy potencjalnych klientów. Serwisy społecznościowe to także świetne narzędzie do tego, aby inicjować i podtrzymywać kontakt ze swoimi odbiorcami. Mogą temu służyć m.in. posty zwieńczone Call To Action.

Wykorzystanie influencer marketingu w promocji sklepu internetowego

Wiele firm postanawia wypromować sklep internetowy, wykorzystując w tym celu influencer marketing. Takie działanie może być niezwykle skuteczne przede wszystkim pod względem promowania marki i budowania jej wiarygodności wśród grupy docelowej. Influencerzy to osoby, które mają duży wpływ na swoich odbiorców, w związku z czym wysyłany przez nich przekaz jest odbierany jako wiarygodny. Niezwykle istotne, aby nawiązać współpracę z odpowiednią osobą. Nie zawsze warto decydować się na influencerów z największymi zasięgami. Najważniejsze jest, aby ich wizerunek był spójny z obrazem marki, którą mają reklamować. Co więcej, odbiorcy influencera muszą być grupą skłonną skorzystać z oferty proponowanej przez dany sklep internetowy.

Dbaj o wizerunek marki

Aby skutecznie promować sklep internetowy, należy zadbać o pozytywny wizerunek marki. Wizerunkiem określa się wszystko to, co na temat danej firmy myśli klient, pracownicy czy partnerzy biznesowi. Są to więc wszelkie skojarzenia, wyobrażenia i odczucia, jakie się z nią wiążą. W wykreowaniu pozytywnego obrazu marki niezbędne jest posiadanie spójnej, czytelnej i funkcjonalnej strony WWW, która będzie reprezentować sklep internetowy. Powinna być ona użyteczna z perspektywy odbiorcy, a więc umożliwiać proste wyszukiwanie produktów i płynne dokonanie zakupu. Dobrze, jeśli zawiera podstronę „O nas”, za pośrednictwem której firma może przedstawić swoją wizję, filozofię marki oraz tworzący ją zespół.

Ponadto wszystkie elementy reprezentujące sklep internetowy powinny być ze sobą spójne. Mowa tu nie tylko o systemie identyfikacji wizualnej, czyli logo, kolorystyce czy typografii. Istotna jest także spójność wszelkich akcji promocyjnych. Bardzo przydatnym środkiem do kreowania wizerunku są działania z zakresu content marketingu. Wartościowe treści w postaci poradników, blogów czy wpisów na platformach społecznościowych umożliwiają budowanie wizerunku eksperta w swojej branży.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – SEO

Z perspektywy e-sklepów szczególnie ważna jest optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. Prawidłowe działania z zakresu SEO przekładają się na poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google, zwiększenie ruchu oraz wzrost konwersji.

Pozycjonowanie sklepu internetowego powinno być poprzedzone audytem SEO. Polega on na analizie strony internetowej e-sklepu pod względem jej widoczności, a więc słabych i mocnych stron, które na nią wpływają. Dzięki audytowi możliwe jest opracowanie skutecznej strategii.

Działania z zakresu pozycjonowania e-sklepu mogą obejmować m.in. tworzenie unikatowych treści jak opisy produktów, które powinna zawierać każda karta produktu w sklepie internetowym. Dobrze, jeśli opis produktu w sklepie internetowym uwzględnia słowa kluczowe, jest unikalny oraz wskazuje na korzyści, jakie zyska klient w związku z nabyciem artykułu.

3 sposoby, aby klient ponownie zrobił zakupy w Twoim e-sklepie

W jaki sposób zbudować stałe grono odbiorców marki? Tak naprawdę do ponownych zakupów w danym sklepie internetowym klienta może zachęcić szereg czynników. Warto jednak zwrócić uwagę na kwestie, które z perspektywy przeciętnego konsumenta są szczególnie istotne. Należą do nich:

  • szybka wysyłka, kilka opcji dostawy oraz wygodny system płatności;
  • nienaganna obsługa klienta zarówno w przypadku zwrotów czy reklamacji, jak i standardowych pytań o asortyment sklepu;
  • programy lojalnościowe i specjalne promocje kierowane wyłącznie do stałych klientów.

Sprawne funkcjonowanie wszelkich podstawowych procesów w połączeniu z przemyślaną i spójną promocją marki zaowocuje pozyskaniem nowych klientów oraz zatrzymaniem tych obecnych.

Related posts
Ecommerce

3 ćwiczenia koordynacyjne dla dzieci, które łączą zabawę z nauką

Ecommerce

Dlaczego warto postawić na zakupy spożywcze przez internet?

Ecommerce

Najczęstsze przyczyny zwrotu towaru zakupionego przez internet

Ecommerce

Jaka jest najbardziej ekologiczna forma dostawy?

Sign up for our Newsletter and
stay informed
[mc4wp_form id="14"]