Ecommerce

Pierwsze kroki w sprzedaży internetowej

Sprzedaż internetowa

Sprzedaż internetowa cały czas rośnie, a branża e-commerce bardzo dynamicznie się rozwija. Wielu przedsiębiorców przenosi swoje biznesy do Internetu lub poszerza swoją działalność o sprzedaż online. Jeśli planujesz otworzyć swój sklep internetowy, w poniższym tekście znajdziesz wskazówki dotyczące pierwszych kroków w tej branży. Dowiedz się, od czego warto zacząć sprzedaż internetową i co najlepiej sprzedaje się w sieci!

Czym jest e-commerce?

Nazwa e-commerce pochodzi od dwóch angielskich słów – electronic commerce. Oznacza to nic innego jak handel elektroniczny. Polega on na kupowaniu i sprzedawaniu towarów oraz usług przez Internet. Dostawy produktów oraz realizacja usług mogą odbywać się w Internecie oraz poza nim. E-commerce to nie tylko sklepy internetowe, ale też portale aukcyjne czy serwisy z ogłoszeniami. W handlu internetowym wykorzystuje się takie funkcje jak płatności online, handel mobilny czy marketing w sieci.

Od czego zacząć sprzedaż w Internecie?

Pierwszym krokiem, który należy wykonać, by rozpocząć sprzedaż w sieci, jest założenie sklepu internetowego. Konieczne jest wymyślenie odpowiedniej nazwy i założenie witryny na wybranej platformie. W zależności od tego, jakim budżetem dysponuje właściciel sklepu, strona internetowa może mieć różne funkcjonalności – zarówno dla użytkownika, jak i dla osoby zarządzającej witryną. Można korzystać z gotowych platform, na których zakłada się swój sklep, a także tworzyć wszystko od podstaw. Po założeniu e-sklepu oferującego różne metody wysyłki i płatności należy wprowadzić do niego produkty znajdujące się w ofercie marki. Towar może być przechowywany we własnym magazynie właściciela firmy, jak i u przedsiębiorstw oferujących usługi logistyczne związane ze sprzedażą online. Dużą popularnością cieszy się dropshipping, czyli korzystanie z usług hurtowni, które zajmują się przechowywaniem produktów i doręczaniem ich do konsumentów. Wtedy do zadań właściciela należy prowadzenie sklepu i pozyskiwanie nowych klientów. Zamówienia są w całości realizowanie przez hurtownie. Dropshipping poleca się szczególnie początkującym sklepom, ponieważ model ten pozwala odciążyć właściciela i pozwolić mu na lepsze zapoznanie się z rynkiem e-commerce.

Poza dropshippingiem warto też mieć na uwadze, że można podejmować współprace z innymi specjalistami, którzy wspomogą działanie sklepu internetowego. Copywriterzy stworzą opisy towarów oraz kategorii, które wpłyną na pozycjonowanie sklepu w wynikach wyszukiwania. Fotograf zadba o profesjonalne zdjęcia produktów z oferty i sprawi, że klient zwróci na nie uwagę. Ponadto ważna jest współpraca np. z prawnikami, dzięki którym można stworzyć właściwy, zgodny z prawem regulamin sklepu. Jeśli jesteś na początku swojej drogi w branży e-commerce, nie bój się prosić o pomoc i nawiązuj współprace z doświadczonymi specjalistami. Razem będzie Wam łatwiej stworzyć sklep, który wzbudzi zaufanie klientów i odniesie satysfakcjonujący sukces na rynku.

Co się najlepiej sprzedaje przez Internet?

Chcesz otworzyć sklep internetowy, ale nie wiesz, co najlepiej sprzedaje się w sieci? Otóż badania rynku pokazują, że produktami najchętniej zamawianymi przez konsumentów są m.in. ubrania, obuwie, kosmetyki, książki czy sprzęt elektroniczny. Warto jednak wziąć pod uwagę, że to właśnie wśród producentów tych towarów konkurencja będzie największa. Kluczem do sukcesu jest sprzedaż oryginalnych produktów oraz takich, które wpisują się w niszę i wypełniają braki w ofertach innych sklepów. Planując zatem asortyment sklepów internetowych, warto śledzić aktualne trendy i zapotrzebowania ludzi. Rosnącą popularnością cieszą się np. produkty przyjazne dla środowiska, ekologiczne czy wykonywane w Polsce. Świadomość konsumentów cały czas rośnie i większości z nich liczy przede wszystkim na produkt wysokiej jakości. Sprzedawanie w Internecie ma także swoje lepsze i gorsze okresy. Inne towary klienci nabywają przed świętami, a inne, gdy rozpoczyna się lato. Jeśli sklep specjalizuje się w sprzedaży wiatraków czy basenów ogrodowych oczywiste jest, że w grudniu jego zyski nie będą tak wysokie, jak przed sezonem wakacyjnym.

Handel e-commerce – wady i zalety

Założenie sklepu internetowego niesie ze sobą zarówno mnóstwo zalet, jak i nieco wad. Przede wszystkim wiąże się z szansą na ogromny rozwój firm. Rynek e-commerce działa całodobowo przez wszystkie dni w roku, a potencjalni klienci mogą przeglądać oferty wszędzie i o każdej porze, kiedy tylko mają na to ochotę. To sprawia, że dostęp do sklepów internetowych jest znacznie lepszy niż do tych stacjonarnych. Właściciel nie musi utrzymywać tradycyjnych sklepów oraz ich pracowników. Może sprzedawać swoje towary właściwie na cały świat. Dla klienta jedną z największych zalet jest to, że ceny artykułów w sieci są nierzadko znacznie atrakcyjniejsze niż w sklepie stacjonarnym. Do wad sklepu online można natomiast zaliczyć ogromną konkurencję, konieczność prowadzenia strony internetowej i jej ciągłe aktualizowanie czy to, że część konsumentów ceni sobie to, że może obejrzeć produkty przed zakupem w sklepie stacjonarnym.

Sprzedaż przez Internet – czy warto?

Z racji, że liczba i waga zalet wynikających z założenia sklepu internetowego jest znacznie większa niż liczba wad – zdecydowanie warto założyć swój sklep internetowy. Ważne jest to, by ustalić sobie odpowiednią strategię i mądrze zarządzać swoimi funduszami, marketingiem i towarami. Do sprzedaży produktów należy założyć czytelną i prostą w obsłudze stronę internetową. Warto przyłożyć się do marketingu marki, by zdobyć jak najwięcej potencjalnych klientów. Metody wysyłki i płatności powinny być zróżnicowane i jasne. Warto też śledzić wszelkie zmiany rynku i zapotrzebowania współczesnego klienta, który jest coraz bardziej świadomy i wymagający. Mimo wielu trudności, które stają na drodze właścicieli sklepów online, prowadzenie swojego biznesu w Internecie to ogromna szansa na rozwój swoich umiejętności oraz całej firmy.

Related posts
Ecommerce

Jak wygląda praca kuriera?

Ecommerce

Przekierowanie paczki kurierskiej - czy to możliwe?

Ecommerce

Czy kurierzy pracują w soboty?

Ecommerce

Biznes e-commerce – dlaczego warto?

Sign up for our Newsletter and
stay informed
[mc4wp_form id="14"]